Death Knight Frost-Blood Tanking 3.3.5a

نمایه کاربر
ShahinDiseases
پست: 11
تاریخ عضویت: چهار شنبه آگوست 15, 2018 1:01 am

Death Knight Frost-Blood Tanking 3.3.5a

پستتوسط ShahinDiseases » شنبه آگوست 25, 2018 7:02 am

درود

تو این پست در مورد Dk Tank توضیح میدم (بر اساس تجربه های شخصی ، پس اگه چیزی کم داشت میتونید توی قسمت پاسخ به این تاپیک ، نظرتون رو بگید تا کم و کاستی هاش برطرف بشه )

خوب طبق تجربه ای که من با dk tank داشتم بهم ثابت شده که زمانی میتونید به بهترین شکل Dk tank رو بازی کنید که تلنت درست رو انتخاب کرده باشید (خیلی جالبه که بدونید این کلس 9 تا تلنت تانکی داره)

تمامی تلنت های تانکی DK عبارت اند از :
Unholy
Frost
Blood
Unholy Frost
Unholy Blood
Frost blood
Frost Unholy
Blood Frost
Blood Unholy

اصلا فکر نکنید که Unholy frost با Frost Unholy فرق نداره !! این دو تا تلنت کاملا با هم متفاوت اند ! بقیه هم همینطور هستن!

خوب سه تلنت اول تلنت های زیاد مناسبی نیستن چون تلنت های تانکی DK توی شاخه های متفاوته Talent Tree وجود داره ، اینطوری نیست که همشون یه جا جمع شده باشه .

به تلنتی که حداقل از 2 شاخه Talent Tree ها گرفته باشه Hybrid میگن.


Frost blood و Blood Frost بهترین تلنت های تانکی این کلس تو سرور کاسپین هستند ، Unholy هم تلنت خیلی مناسبیه اما در صورتی که لول Bone Shield فیکس باشه که متاسفانه توی کاسپین اینطورنیست

Bone Shield Fix : این لول باید بین هر استکی که داره 2 ثانیه CD داشته باشه و تو این 2 ثانیه باید تمام دمیج ها 20% کاهش پیدا کنند یعنی اگه شما یه اتک میخوری و یه استک میپره باید تا پریدن استک

بعدی 2 ثانیه CD وجود داشته باشه و تمام دمیج ها توی این 2 ثانیه باید 20% کاهش پیدا کنند

تو این تاپیک من در مورد این تلنت توضیح میدم :

Frost Blood

توضیحاتی در مورد استات های تانکی :
Parry : باعث میشه اتک هایی که باس به شما میزنه به شما نخوره و دمیجی بهتون وارد نشه ، این استات به طور خودکار برای DK زیاد میشه به خاطر وجود لول ForceFul Deflection که باعث میشه 25% از Strength هیروی شما تبدیل به Parry Rating بشه ، Parry Cap برای این کلس 40% الی 42% هست ( با باف های کامل تو راید)
سوالی که پیش میاد اینه که چرا میگم Parry cap ؟
جوابش اینه که این سه استات های تانکی : Defense , Dodge , Parry دارای چیزی به نام (DR (Diminishing Returns هستن کار این DR اینه که باعث میشه ما هر چی این سه استات رو قوی تر کنیم یا به عبارتی شانسشون رو افزایش بدیم ، مقدار لازمی که برای هر کدوم از این سه تا استات نیاز داریم تا 1% شانسشون بیشتر بشه رو افزایش میدن
به طور مثال اگه شما Parry Chance هیروتون 20% باشه و بخواهید 21% کنید شاید با 10 عدد parry Rating بشه اینکار رو کرد اما اگه 40% باشه و بخواهید 41% کنید شاید حتی 30 عدد Parry Rating هم کم باشه

Dodge : معنی فارسیش میشه جاخالی دادن ، تنها فرقی که با Parry داره اینه که parry زودتر به مقدار Cap میرسه ( DR روی Parry بیشتر تاثیر داره ) و اینکه Dodge دیرتر به Cap میرسه (DR تاثیر زیادی روی Dodge نداره ) و چیزی که این استات رو توی 3.3.5a قوی تر از Parry میکنه اینه که تمام Trinket های High Item Level دارای Dodge هستن نه Parry! پس ارزش Socket زدن رو داره اما زمانی باید Socket زد که حداقل Trinket Rs 25 Normal داشته باشید

Defense : اولین چیزی که باعث میشه Tank از Dps جدا بشه همین Stat هست و اینکه ضروری ترین استاته و خیلی آسون میشه به مقدار مورد نیاز رسید
Defense کار های زیاده میکنه که عبارت اند از : 1- بالا بردن Miss Chance هیرو -2- بالا بردن Dodge هیرو -3- بالا بردن Parry هیرو -4- Crit نخوردن از تمامی اتک ها و اسپل های boss و mob ها
گزینه ی چهارم مهمترین کاربرد Defense هست که برای تمامی کلس ها جز Druid عدد ثابتی هست ، برای ورود به Herouc Dungeon شما باید خداقل دارای 535 عدد Defense باشید تا به نوعی از Crit خوردن از هر آنچه که توی Heroic Dungeon هست Immune بشوید به عبارتی Crit Immune میشید با رسیدن به این مقدار Defense (فقط در Heroic Dungeons)
برای Crit Immune شدن در تمامی Raid های 3.3.5a شما باید دارای حداقل 540 عدد Defense باشید تا از Crit خوردن از Npc های موجود در Raid ها Immune بشید
سوال: چرا همه تانک ها (جزء Druid) دارای Defense خیلی بیشتر از 540 هستند ؟
خوب همونطور که گفتم Crit immune شدن تنها یکی از 4 کار Defense هست و بالا بردن Defense باعث میشه Avoidance بالا بره اما متاسفانه Defense هم از قانون DR پیروی میکنه
و بالای 580 کردن برای DK یه اشتباه محضه مگر اینکه آیتماتون به خودیه خود Defense رو بالا 580 ببرن

استات های مورد نیاز
1- Hit Rating
2- Expertise

این دو استات برای بالا بردن Threat لازم هستند

Hit Rating : این استات خیلی مهم تر از Expertise هست ، از اونجایی که DK بیشترین Threat رو با Icy Touch میگیره پس بهترین کار اینه که Hit Rating مناسبی داشته باشید

Hit Rating =8% اما تا 5% هم میشه راحت تانکی کرد ، اینطور نیست که شما hit زیره 5% داشته باشی نتونی تانکی کنی! فقط هر چی hit کمتری داشته باشی سخت تر میشه Agro کرد

Expertise : خوب ، Expertise داستان مفصلی داره ! Expertise باعث میشه Melee Attack های هیروی شما Dodge و یا Parry نشه

برای اینکه attack های هیرو شما dodge نشه باید Expertise هیروی شما 26 باشه ( جه با تلنت های مختلف و یا چه بدون اونها جمع کل EXPERTISE باید 26 باشه که اصطلاحا میگن Cap)

اما Hard Cap این استات اینه که شما مقدار 56 EXpertise داشته باشید که این عملا کار اشتباهیه ، Expertise 56 به این معناست که شما به Hard Cap رسیدید و باعث میشه دیگه حتی انک هانون

Parry هم نشه ! اما برای این یه راه حل وجود داره ، این که شما باید Boss ها رو از پشت بشون attack بدید ، چون هیچ باسی نیست که بتونه اتک هایی که از پشت بش داده میشه رو Parry کنه!

اما در آخر بگم که این استات فقط برای تانک Full Blood بیشترین کارایی رو داره و من همیشه بدون هیچ مشکلی با Expertise پایین بازی میکنم

البته نکته مهم Expertise که باید بدونید اینه که این سه باس ==> Halion , Sindragosa ,Lady Deathwhisper دارای قابلیتی به نام Parry-Haste هستن یعنی اینکه اگه شما به این باس ها

اتک بدید و اتکتون Parry بشه زمان Melee attack بعدی این باس ها 35% کاهش پیدا میکنه حتی بعضی وقت ها سریعا اتک بعدی رو میزنه

نکته جالب Parry-Haste اینه که بحث فقط بحثه Parry شدن اتک های شما نیست ! حتی اگه melee dps های دیگه باس رو از جلو بزنن و اتکشون parry بشه بازم Parry-Haste اتفاق میفته

تمام هیروی ها بازی دارای قابلیت Parry-Haste هستن (هیرو هایی که توسط خود پلیر ها ساخته میشن) یعنی همون اتفاق بالا دقیقا برعکسش برای شما هم صدق میکنه و Parry به خودی خودش میتونه

Threat رو ببره بالا !

نکته اینه که سر این سه باس اگه احساس میکنید Melee attack زیاد بهتون میزته میتونید اتک دادن رو متوقف کنید و خودتون رو تارگت کنید و هر از چند گاهی Icy touch بزنید !

Frost blood Talent

تصویر

این تلنت مخصوص باس های Physical هست اما حتی میشه باهاش باس های Magical هم تانکی کرد بدون اینکه مشکلی پیش بیاد

Glyphs :

تصویر

Glyph Of Dark Command : شانس شما برای Tuant دادن رو به مقدار 8% افزایش میده ( به عبارتی امکان Miss شدن Tuant رو کمتر میکنه )( این گلایف مهمترین گلایفه )
Glyph Of Anti-Magic Shell : مدت زمان ماندگاری لول Anti-Magic Shell رو 2 ثانیه افزایش میده (این گلایف خیلی جاها کاربرد داره و خودم بیشترین استفاده رو ازش سر باس Lich King میبرم)
Glyph Of Unbreakable Armor : میزان Armor دریافتی از لول Unbreakable Armor رو به مقدار 30% افزایش میده
Glyph Of Rune Tap : میزان Healing دریافتی از لول Rune Tap رو بر روی خودتون 10% افزایش میده و این امکان رو میده که با زدن این لول پلیر های Group خودتون 10% HPشون پر بشه( این گلایف بسته به نحوه ی بازه کردن هر کسی بستگی داره من خودم 3 تا گلایف اولی رو میگیرم)

به 2 نوع متفاوت میشه این تلنت رو بازی کرد: 1- برای Main Tank بودن -2- برای Off Tank بودن
زیاد به فکر Off tank بودن توی Raid نباشید چون Paladin این نقش رو خیلی بهتر انجام میده

Main Tank : نوع فیکس کردن اینطوریه که شما باید آیتم هایی که Armor بالایی دارند رو استفاده کنید و اگه دیدید با باف روی باس وقتی (UA(Unbreakable Armor استفاده میکنید آرمورتون OverCap میشه پس میتونید به جاش Trinket های Stamina کار کنید

Off Tank : برای فیکس کردن هیرو به عنوان Offtank باید آیتم هایی بگیرید که Avoidance هیرو رو بالا ببرن ( اتک نخوردن = Dodge - Parry - Miss Chance ) و با استفاده از CD هایی که دارید در مواقع لازم باس رو از روی Main Tank بگیرید

Defensive Cooldowns :
1-UnbreakAble Armor : میزان Armor هیرو رو به مقدار 25% افزایش میده ( توی کاسپین لول رو بخونید زده 30% که باگه، اما در واقع وقتی use میدید اون buff رو بخونید میبینید که زده 25% و فیکس هم اینه که باید 25% Armor بده) و Strength هیرو رو به مقدار 20% افزایش میده (باعث میشه Parry Rating حدودا 2.5% الی 3.5% افزایش پیدا کنه) ( 1 دقیقه CD داره ، در صورت 4 toc set این CD به 50 ثانیه کاهش داده میشه )
2-Anti-Magic Shell : این لول 75% از دمیج اسپل هایی که به شما اصابت میکنه رو کم میکنه ( تا نهایتا اندازه 50% کل hp رو absorb میده یعنی مثلا اگه شما 50k hp داشته باشی absorb این لول فقط 25k میباشد که این absorb در icc خیلی بیشتر میشه البته در صورت وجود باف 30% ) و همینطور مانع از افتادن Debuff های Magical روی شما میشه ( 45 ثانیه CD داره )
3-Icebound Fortitude : قوی ترین CD تانکی توی 3.3.5a هست که هر نوع دمیجی رو 30% کاهش میده و مانع از Stun شدن هیرو میشه به مدت 12 ثانیه
نکته در مورد این لول اینه که Damage Reduce 30% شما بسته به Defense هیرو افزایش پیدا میکنه تا نهایتا 75% Reduce Damage
به این صورت که با Defense 580 میتونید این damage reduce رو به 75% برسونید ( 2 دقیقه CD داره )
اشتباه جالبی که بعضی ها میکنن اینه که Glyph Icebound Fortitude استفاده میکنن ، خوب کارایی این گلایف اینطوریه که این لول دیگه به طور کلی 40% damage reduce داره و بر اساس Defense شما damage reduce شما افزایش پیدا نمیکنه که این موضوع این گلایف رو برای یه تانک کاملا غیر قابل استفاده میکنه
4-Mark Of blood : یه Buff روی تارگت میندازه که باعث میشه در عوض هر اتکی که میخورید 2% Hp خودتون پر بشه البته لازمه بگم که اتکی که میخورید نباید سنگین باشه در غیر این صورت Heal نمیشید ( 3 دقیقه CD داره )
5- Army of Dead : موقعی که این لول رو کست میکنید ( هنگام Channeling ) در حین کست کردن Damage کمتری میخورید ، Damage Reduce این لول اینگونه محاسبه میشه :
Parry Chance + Dodge Chance = Army of dead Damage Reduction مثلا اگه شما 40% parry داشته باشید و 20% dodge ، پس damage reduce شما میشه 60%
این لول رو در هر فایت فقط یه بار میتونید use کنید ( 10 دقیقه CD داره )
6-(Bonus 4 set (ICC : هر موقع لول Blood Tap رو use میدید یه باف میفته روی هیرو که برای 10 ثانیه 12% از تمامی ضربات ( Physical & Magical ) کمتر می خورید
7- Death Pact : هر نوع Ghoul رو Sacrifice (قربانی) میکنه و در عوضش 40% ماکسیمم HP هیرو رو بهش بر میگردونه (2 دقیقه CD داره )
8- Rune Tap : ایو لول یه دونه از Blood Rune های شما رو میگیره و جاش 10% HP رو بهتون بر میگردونه

SOCKET:

سبک اول : Avoidance Tank ( به تانکی گفته میشه که مقداری از stamina و Armorش کمتره اما در عوض روی استات هایی مثله dodge , parry , Miss chance کار میکنه )
YELLOW: Parry + Defense
Red: Parry + Stamina
Blue: Stamina

سبک دوم: Avoidance Tank ( به تانکی گفته میشه که مقداری از stamina و Armorش کمتره اما در عوض روی استات هایی مثله dodge , parry , Miss chance کار میکنه )
YELLOW: Dodge Defense
RED: Dodge + Stamina
Blue: Stamina

سبک سوم ( این سبک برای تانک های EHP یا همون EFFECTIVE HEALTH POINT هست ، Druid Tank دقیقا این سبک از تانکی رو همیشه استفاده میکنه )
Hit + Stamina یا Defense + Stamina برای سوکت های YELLOW
RED: Stamina
BLUE: Stamina

نکته سوکت زدن برای این سبک اینه که شما فقط باید روی Head و leg سوکت های هم رنگ بزنید چون 12x Stamina میدن و این مقدار خیلی خوبه .

یه توضیح کوچیک در مورد (EHP TANK (EFFECTIVE HEALTH POINT :
این تانک از همه چیزش میزنه تا به دو استاتش اضافه کنه!
1- ARMOR
2-STAMINA
تمام شد و رفت :) یعنی دقیقا فقط و فقط در حال افزایش دادن این استات هست دقیقا مثله Druid Tank !
اگه دوست دارید این سبک از تانک رو بازی کنید بهتره از Talent Blood استفاده کنید اگر چه اگه این سبک رو با تلنت Frost-Blood بالا که دادم بازی کنید خیلی از Druid tank قوی تر میشید
چون هم Stamina بالایی دارید هم از اینور Armor Cap میشید اما فعلا تا زمانی که Parry Chance توی کاسپین باگ هست اصلا از تلنت Frost-Blood استفاده نکنید چون قدرتش رو Parry هست

ARMOR CAP:
نکته ی خیلی مهم Armor Cap اینه که اکثر شما فکر میکنید وقتی 75% Reduce Physical damage توی قسمت استات هیروی شما نشون میده یعنی به مقدار armor cap رسیدید اما اینطور نیست !!
اون چیزی که میبینید در اصل برای TARGET LEVEL 80 هست یعنی آرمور شما برای لول 80 هایی که به شما دمیج میدن Cap شده اما نکته اینه که تمامی باس های 3.3.5a لولشون 83 هست و برای Armor Cap بودن جلوی این باس ها باید آرمور 49,905 داشته باشید که این دیگه واقعا برای هر تانکی جزء Dk frost یه خوابه :)

حرف آخر : اگه واقعا سرور فیکس باشه و تمامی استات های تانکی درست کار کنن ، Dk Frost-Blood میتونه خیلی از Druid قوی تر باشه مخصوصا سر LK و Fester


این پست هر چند وقت یک بار بروز میشود

لطفا نظر ها و انتقادات رو در نقل قول بیان کنید

بازگشت به “Death Knight”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان